Ulegający poprawie poziom życia w toku codzienności sprawia, że ulegają zmianom również nasze wymagania wobec hotelu. Dobry hotel, to już nie tylko miejsce noclegowe. By goście chętnie wybierali konkretny hotel, powinien on spełniać różne wymagania. Ważne są jednocześnie metraż pokoju, jak i jego podstawowe umeblowanie. Jednak to, co traktujemy jako typowe ciągle ulega modyfikacjom. Współcześnie trudno wyobrazić sobie pokój pozbawiony telewizora, kompletu mebli oraz potrzebnych sztućców, szklanek czy talerzy. Kwestia toalety w pokoju często nawet nie jest poruszana, gdyż traktuje się ją jako oczywistość. Zależnie od typowej aury w danym państwie normą może być także klimatyzator. W pewnym stopniu nowością na terenie RP pozostaje dostęp łączności WiFi. Chociaż także w naszym państwie zwiększa się ilość miejsc, gdzie ta usługa jest pozbawiona opłat. Co jeszcze charakteryzuje dla posiadającego wysoki standard hotelu? Serwowane w jego restauracji smaczne dania.
hotelowa restauracja w hotelu Wyspiańskim
Oczywiście z możliwością ich skonsumowania w pokoju. Skoro poruszamy kwestię cielesności – dobry hotel musi dysponować czymś takim jak centrum rekreacji z różnorodną ofertą. Kąpielowy basen, centrum sportowe, korty tenisowe i inne osiągalne dla rezydentów sprawią, że nie będą się oni nudzić. Standard hotelu jest widoczny także w sposobie bycia załogi. A ten ma za zadanie zachęcać do następnych odwiedzin. Jakim sposobem? Poprzez pozytywne nastawienie, grzeczne traktowanie gościa, a także wypełnianie jego osobistych życzeń – chociaż w granicach rozsądku. W związku z globalizacją priorytetowa jest też zdolność do języków obcych. Goście zza granicy to goście, którzy mogą znacznie zwiększyć zarobki hotelu. Kolejną kwestią chętnie widzianą w godnym polecenia hotelu są ułatwienia dla osób z niepełnosprawnością. Chodzi nie tylko dodatkowe miejsca do parkowania, ale też rampy dla wózków, dostosowane windy, takież łazienki. Czy jednak dobry hotel to zawsze hotel drogi? Niekoniecznie. Dobrze jest porównywać poszczególne oferty, i dokonywać rezerwacji z wyprzedzeniem.